Wat moet je doen om te kunnen wonen op een vloer die wordt opgeleverd bij een nieuwbouw woning?

Ik had een vraag omtrent onze nieuwbouw woning die wij binnenkort mogen betreden. Hier ligt een vloer in die altijd wordt opgeleverd bij een nieuwbouw woning, en wij vroegen ons af of u ons kan adviseren in het bewerken van deze vloer.

Wij willen de vloer graag behouden zoals hij is omdat we de industriele look heel mooi vinden, echter is deze te ruw en trek het water er uiteraard in zodra dat erop komt.

Wie heeft er tips / adviezen voor ons hoe wij deze vloer het best kunnen bewerken? Het is een social huurwoning (appartement) dus een gietvloer behoort niet tot de opties.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wellicht is Oxan Olie een optie.
De vloer op voorhand wel met b.v. een straatklinker in een ronddraaiende beweging bewerken, zodat de opliggende onregelmatigheden gevlakt worden. Dit omdat hier anders de eerste slijtage ontstaat.
Vervolgens de aanwijzingen van de fabrikant volgen (staat op het blik). Het verbruik kan -afhankelijk van de dichtheid van het beton- sterk variëren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thanks! Goede tip inderdaad!

Andere antwoorden (1)

Het merk Abbondanza heeft een middel op natuurlijke basis om vloeren een transparante slijtlaag te geven.

Wellicht kan dit op beton.
Hun overige verven werken prima op beton.

https://www.verftechnieken.nl/vernis.html

Succes!