Hoe kan ik onbewerkte grenen schrootjes van 2m lang onbeschadigd van een schuin plafond verwijderen?

Wil graag het schuine gedeelte ( is 2m hoog) van mijn grenen schrootjes plafond isoleren. De schrootjes wil ik eraf halen, 10 cm isolatie tussen de balken en de schrootjes weer terug plaatsen. De schrootjes zijn 30jr oud en onbewerkt. Kan ik de schrootjes als ik ze goed nat maak voorzichtig verwijderen zonder dat ze scheuren / splijten? Of is er misschien nog een andere optie? Droog loshalen lukt niet. Ik heb alle tijd voor eraan te werken dus kan voorzichtig alles loshalen. Ze zijn genageld. Dezelfde zijn nergens meer uit te halen anders kon ik ze vervangen zitten nl ook tegen het rechte gedeelte van plafond. Bvd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Dit is bijna nooit mogelijk, soms als ze geniet zijn gaat het wel maar meestal lukt het dan ook niet.
Je kan het nog proberen met een stuk 'twee en drie' er tussen te steken en dan voorzichtig dompen, bij elk bevestiging punt een klein stukje verder dompen.
De 'twee en drie' zo lang mogelijk houden.
Succes.... niet verzekerd!!!

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kan ook nog proberen om de blind vernagelde spijkertjes met een drevel (iets dunner dan de kop van het spijkertje)
verder door te slaan.
Dus door het schrootje heen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ "dompen" dat moest ik even opzoeken. (=opwippen)
met een stuk ‘twee en drie’ bedoel je een balk, toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dompen bedoel ik: een stuk 'twee en drie' = een balkje,
tussen de schrootjes en het dakbeschot = planken of platen onder de dakpannen steken (zo ver mogelijk) dan voorzichtig een klein stukje naar beneden trekken, vervolgens hetzelfde bij het volgende bevestigings punt, enz. Is wel dompen maar dan andersom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is eigenlijk de bedoeling om meerdere schrootjes tegelijk voorzichtig een stukje los te trekken, en niet 1 tegelijk.