Wat kan dit voor lijm zijn geweest, en welk oplosmiddel is het beste?

ik keeg vanmiddag een kauw binnen, die samen met een dode muis vastzat op een lijmplank.
het was een half vloeibare, doorzichtige, dradentrekkende lijm.

11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dradentrekkend is meestal contact lijm, dus dat kan je oplossen met nagellak-remover.
Maar dit kan niet op de huid van de vogel komen. Ik (mijn man in dit geval) durft niet echt antwoord te geven. Wat een rot-geval zeg.
Succes ermee. Kan je de draden niet sowieso losknippen en dan "dichtpakken" met wat houtkrullen zoals uit een cavia kooi of paarden stal?
Dan ben je in ieder geval alverwege??
Rieneke1
11 jaar geleden
remover geprobeerd, maar dat werkte maar een klein beetje. heb 'm los kunnen knippen, maar hij plakt nog erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thinner zou je kunnen proberen. Wat een sadist moet hier de hand in hebben...
Rieneke1
11 jaar geleden
idd afschuwelijk kees, en in pricipe in nl verboden, tenzij er ontheffing voor is aangevraagd.
maar ja, het is overal te koop, en dat is wel legaal.
uilen zijn vaak het slachtoffer. ik weet inmiddels dat vet een remedie kan zijn.
de vogel maakt het naar omstandigheden goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, vet of olie is zeker een optie! Hoop dat het kauwtje zeer binnenkort het luchtruim weer kan kiezen.

Het beste antwoord

Ik heb gelukkig geen ervaring met deze dingen, maar neem eens contact op met dit bedrijf: http://www.ongediertewinkel.nl/muizen-bestrijden/muizen-lijmplanken.html

Hier verkopen ze lijmplanken en lijm om muizen te vangen. Misschien weten ze ook hoe het te verwijderen.

Succes met het bevrijden van de kauw, ik hoop dat die er onbeschadigd vanaf komt. Let wel op overigens, ik heb gehoord dat bij vogels die met lijmplanken worden gevangen (voor illegale handel) bij het loshalen de poten nog al eens breken.
Misschien kan je eerst een testje uitvoeren op de eigenaar van het bedrijf om te zien of je die van zo'n plank zou kunnen krijgen zonder zijn benen te breken;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+