Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn zwevende planken in de keuken niet gaan zakken?

Ik heb een vrij zachte muur in de keuken en aan die muur heb ik 6 zwevende planken. Daar staan mijn pannen en dergelijke op.

Inmiddels beginnen die planken behoorlijk te hangen.
1 is zo erg dat ik een stapel kookboeken eronder heb liggen, anders valt alles eraf.

De planken zitten met stevige schroeven en pluggen in de muur. Ik wil ze best iets verzetten, maar als ik weer hetzelfde probleem krijg schiet het natuurlijk niet op.

Ik heb ooit gehoord van een spul wat je in de schroefgaten kan spuiten waardoor de muur op die plaatsen zo hard word als beton. Maar bestaat dit echt? En hoe heet het en waar kan je het kopen?

Iemand een suggestie, behalve "nieuwe planken met een ander systeem kopen"?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat achterlijk dat de foto's op zijn kop en op zijn kant geplaatst worden, terwijl ze op de computer wel goed zijn.

Picture for question
10 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De planken kunnen maar een bepaald gewicht dragen, misschien heb je ze te zwaar beladen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee valt wel mee, de gene die het ergste zijn hebben het minste erop. Die met de kookboeken alleen een lampje, 2 lege koffiepad bussen en 2 lege vaasjes. En de onderste alleen een pillendoosje voor de kat, een bakje met losse thee en de theedoos. Bovendien is het de muur die loskomt, de schroeven zitten los in de gaten.
capthavoc
10 jaar geleden
ligt eraan wat voor muur het is ?
kan je mischien zijplanken gebruiken ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je een chemisch anker wilt:
http://www.wurth.nl/mijnWurth/AnkersPluggen/2.htm
Het is alleen jammer dat je in de houder voor plank zo weinig ruimte hebt in de schroefgaten, ik weet dus niet of dit gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor dat chemisch anker.
Er is zeker een systeem dat past.
Je kan ook pluggen met een chemisch anker inbrengen en er daarna met gewone schroeven in schroeven. Misschien dat oude pluggen eruit, gaten goed uitzuigen, nieuwe (grotere) pluggen erin en grotere schroeven ook gaat, maar dat is dan ook weer tijdelijk, hoewel het jaren goed kan gaan.

Het beste antwoord

Planken incl. ophangsysteem van de muur halen. Bouwkit van Bison in de pluggen spuiten (niet te veel) evt. ook achterop het ophangsysteem en weer bevestigen. Na een dag mogen de planken er weer aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
werkt beter als eerst de pluggen eruit gehaald en de gaten uitgezogen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is beter, de gaten daarna een beetje bevochtigen is nog beter dan hecht de bouwkit nog beter
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik had bij de Formido een fles met een of andere kit in handen die je kan gebruiken om pluggen te vullen en te verankeren. Toen ik dat wilde kopen (€20,-) zei een medewerker dat dit zonde van mijn geld was. Hij heeft me andere pluggen aangeraden. En zei dat ik i.p.v. een boor 6 een boor 5 moest gebruiken omdat in een zachte muur de gaten wel eens groter worden dan dat de bedoeling is. Ik zei dat als het niet werkte hij langs mocht komen om het te fixen, die uitdaging nam hij aan... Dus gedaan wat hij zei, en het werkte prima, de planken hangen...stevig als een huis :-) Toch bedankt voor je antwoord, want zonder dat antwoord was ik niet naar de Formido gegaan.