Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik elektriciteitsdraden veilig afsluiten?

Ik wil onze oude deurbel die niet meer werkt verwijderen, maar dan steken er elektriciteitsdraden uit. Hoe kan ik dit afsluiten zodat het veilig is voor regen en nieuwsgierige kindjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die draadjes zijn sowieso veilig, ook als de trafo nog werkt, want er staat maar een paar volt spanning op.
Dus trafo uitzetten en dan de draadjes terugproppen in het gat. Of afknippen, maar dat is nogal definitief.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Gewoon glad afknippen en iets terug duwen. Eventueel een beetje afdichtkit er over heen en klaar is de klus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier in de regel om zwak stroomdraden. Deze zijn van massief koper gemaakt met een rood of blauw kleurtje (soms kunnen het ook andere kleuren zijn).
Als u er voor zorgt dat er geen koper ontbloot is dan kan u de draden om een kruis kop schroevendraaier winden zodat u een mooie krul krijgt. nu kunt u ze in het gat terug stoppen en eventueel met een plaatje afdekken.
Wilt u het hele gat afdichten dan kunt u het gat dicht plamuren met hout plamuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding