Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoi,ik heb nog een blik oud roze verf.Met welke kleur(en)kan ik deze mengen om er lavendel paars van te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daar heb je blauw voor nodig, het ligt aan de kleur roze, welke kleur blauw je nodig hebt, bij lichtroze minder dan bij fuchia of magenta. Als het te donker is, moet je er wit aan toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roze met blauw wordt paars maar of het lavendelpaars wordt? Dat hangt ook af van de kleur blauw waarmee je het mengt. Meng je het met een klein beetje blauwe verf dan zal de kleur lichtpaars worden en hoe meer blauw je mengt hoe donkerder paars.
Ik denk dat je het beste even advies kunt vragen in een verfwinkel en wellicht is men daar zo vriendelijk om de verf voor jou te mengen in de kleur die jij wenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het personeel het niet voor je wil mengen is dat geen onwil. Helaas is dat niet mogelijk met de verfmengmachine, de mengkleuren gaan uit van een witte basis, dat had dus wel gekund als de verf wit was geweest en van hetzelfde merk als ingevoerd is in de mengmachine.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding