Wat is de beste schildertechniek (muren)?

Ik wil een muur witten en wil de beste techniek weten om dit te doen. De eigenaar van een schilder winkel gaf afbeelding 1 aan (roller goed in de verf dopen, dan verticaal rollen van boven naar beneden, dan diagonaal en vervolgens nog een keer horizontaal):

en op het internet kwam in onderstaand filmpje tegen:
http://www.moviq.nl/video-muur-schilderen

Is/zijn dit goede technieken of raden jullie mij iets anders aan?

Toegevoegd na 11 minuten:
Edit: Horizontaal moet natuurlijk verticaal zijn

Toegevoegd na 13 minuten:
Edit: Goed in de verf dopen, maar dan nog wel even over het rek uitrollen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het verschil tussen plaatje 1 en 3?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij plaatje 1 staat een 1 en bij 3 staat een 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is geen verschil, maar aangezien je na plaatje 1 diagonaal gaat schilderen en dit eventueel strepen kan opleveren, nog een keer van boven naar beneden moet dit dan voorkomen.

Antwoorden (3)

Je kunt het beste bovenaan beginnen en dan naar beneden werken. Als je namelijk beneden begint en dan boven verdergaat heb je de kans dat het van bovenuit gaat druppelen en als je naar beneden werkt kun je die druppels nog wegwerken. Ik zou niet gelijk diagonaal gaan maar echt gewoon recht. En daarbij moet je zorgen dat de verf niet te dik op de roller zit anders gaat het druppelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik saus mijn hele leven al muren, en dit is precies de manier die mij het beste ligt. Die minners... opzouten! :)
Wat ik bij de 2e en volgende nieuwe baan wel altijd doe is hem niet met overlap opzetten, maar een klein beetje ruime over laat en die direct aanrol over de vorige baan heen dan is alles mooi egaal.
+
Verticaal, horizontaal.
ook nog eens diagonaal is een beetje overdreven bij een normale redelijk gladde muur.
(als er diep structuur op zit dan wel)

Verwacht je het in één keer dekkend te krijgen?
Zo ja: nauwkeurig werken
Zo niet, dan vooral snel werken, want er moet toch nog een tweede of 3e laag op.

Toegevoegd na 8 minuten:
Filmpje is ook prima: lekker dik erop.
Op behang zou ik het niet te dik opzetten, meestal gaat het wel goed, maar behang kan los gaan laten. Dat trekt dan ook meestal wel weer recht, maar vooral als er al een paar lagen behang op zitten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je maar nat in nat blijf schilderen gaat het goed, dus niet halverwege de muur stoppen. Dus 1 muur in 1 keer afmaken.

Gebruik goede materialen en zorg ervoor dat je alles klaar hebt staan voordat je begint.