Kun je een eiken houten vloer beitsen?

We hebben thuis een eiken vloer maar die willen we lichter maken en eventueel een andere kleur geven. Nu hebben we thuis steigerhout beits gery wash. Kunnen we dit zelf gebruiken na het opschuren van onze vloer. En hoe kun je dat het beste doen?

Product: http://www.buitenbeitsshop.nl/247-1-6203-verfijn-steigerhoutbeits-greywash-25.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Je kunt donker eiken niet lichter maken door dit met een lichte beits (bijvoorbeeld grenen) over te smeren. Alles wat je er op smeert aan beits maakt dit alleen maar donkerder omdat het een transparante (doorzichtige) afwerking is.
Of je moet met een dekkende beits aan de gang gaan. Maar dan krijg je hetzelfde idee alsof het geschilderd is, en dus is ook geen vlam van het hout meer te zien.
Helaas maar dit is niet anders.

Toegevoegd na 6 minuten:
Die eiken kleur blijf je er altijd doorheen zien. Wat je op die bus ziet is mooi als je het op blank hout smeert, dan haal je dat effect wel.
En als het een vloer betreft die je wilt schuren zal je een parketschuurmachine moeten huren bij een bouwmarkt of parketzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het grote nadeel van een vloer beitsen is dat je op een gegeven moment op de delen waar je veel loopt de beits er af loopt en dan ziet het er helemaal niet meer uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beitsen kan wel maar geeft bepaald niet het mooiste effect.
Wat het onderhoud betreft is het ook niet makkelijk.
Beter is het om de vloer in een olie te zetten,is makkelijker in onderhoud en ook reiniging en onderhoud zijn te combineren
Succes wil je meer weten.stuur me privé een mail!