Ik wil graag mijn eigen sneeuw maken in mijn achtertuin hoe kan ik dat het beste doen?

Ik ben 16 jaar en hou van sneeuw ik heb meerdere jaren sneeuw op hopen gegooid en heb een soort kleine skipiste gemaakt maar dit jaar is er nog niks gevallen dus vroeg mij af of ik het zelf zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
SingingCoyote13
4 jaar geleden
ehm. ik snap het niet, bedoel je via een koelkast ofzo ?
er zijn misschien wel sneeuwmachines net zoals rookmachines, maar
ik denk niet dat je daarvoor alleen een zou moeten aanschaffen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb op youtube mensen gezien die een soort installatie maken met kleine sproeiers en daar sneeuw mee maken. Hoop dat iemand weet hoe ik dat zou moeten doen

Antwoorden (1)

Recept
8 delen bloem
1 deel baby olie
kleine glitters
Doe de bloem in een schaal en mix de glitters erdoor. Voeg daarna het deel babyolie toe en de delen bloem. Mix het geheel door elkaar. Dit kan met een klopper maar ook gewoon met je handen.

Alternatief
1 pakje bakingsoda
glitters, goedkoop te vinden bij de action
crèmespoeling of een halve fles scheerschuim
Bij deze variant gooi je het pakje baking soda in een schaal en voeg je beetje bij beetje de crèmespoeling (of de scheerschuim) toe. Je kan heel makkelijk zelf voelen aan de textuur of dat er nog wat bij moet of dat je genoeg gebruikt hebt.

Voor grotere hoeveelheden voor je tuin wordt het natuurlijk wel een kostbaar project.
Je kunt het ook groots aanpakken door een eigen sneeuwkanon te maken:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/56068
Toegevoegd op 12 januari 2020 15:18: tekst
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met zelf sneeuw maken, maar de ingrediënten lijken me niet heel erg bevorderlijk voor een mooie tuin in de 51 weken van het jaar dat je geen sneeuw wil.
paulus811
4 jaar geleden
En erg milleuvriendelijk lijkt het me ook niet om glitters te gebruiken, maar goed daar werd ook niet naar gevraagd dus wel een prima antwoord al denk ik dat het sneller is om naar bijvoorbeeld Winterberg te rijden.....