Laminaat komt op een bepaalde plekken omhoog. Hoe kan ik dit corrigeren zonder stukken opnieuw te leggen?

Het is vorig jaar november gelegd maar in een stuk..dus om 'ff' een gedeelte opnieuw te leggen wordt vrij lastig. ik vroeg me dus af of dit ook makkelijker kon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je kan de uiteindes bij de muur bekijken: Als het laminaat omhoog komt, is het vrijwel altijd omdat door vochtige lucht in huis het laminaat uitgezet is, en geen ruimte heeft om verder uit te zetten. De laatste baan staat dan vaak tegen de muur aan. Kort die een halve cm in, en je probleem is waarschijnlijk verholpen. Let wel: Laminaat doorleggen levert dit soort problemen op; Bij afzagen kan je zodra je je huis begint te stoken het laminaat krimpt de plinten de boel niet meer bedekken.

Toegevoegd na 36 minuten:
(Natuurlijk kan je ook nu beginnen met stoken, en dan krimpt het ook weer. Het vochtige weer van de laatste dagen terwijl het warm was heeft je vloer doen uitzetten)