Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met glasverf ook porselein beschilderen of moet ik daar per se porseleinverf voor hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als het porselein geglazuurd is, kun je het als glas behandelen en het met glasverf beschilderen. Ongeglazuurd porselein behandel je als aardewerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Porselein is goed te beschilderen met plasverf, al zijn de te bereiken effecten anders als met porselein (acryl)verf. Om porselein afwasbestendig te schilderen moet je opglazuur gebruiken, dat bij 750 graden in een pottenbakkersoven ingebrand moet worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
glasverf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Porseleinverf van tegenwoordig kun je bij 150 graden in een gewone huis tuin en keuken oven afbakken. Daarna is het redelijk afwasmachine bestendig. Ik weet niet of dat voor glasverf ook geldt. Dat zul je op de verpakking na moeten kijken of op de site van de producent. Wanneer je je werkstuk gewoon laat staan en niet gaat gebruiken, dan kun je natuurlijk prima glasverf gebruiken.

Verder is glasverf vaak transparanter dan porseleinverf. Maar dat is smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding