Verwarmingsbuizen maken herrie. Wat kan je daar aan doen?

Sinds het gehele systeem leeg is gehaald en weer is gevuld maken de leidingen in onze flat herrie. Wanneer de bovenbuurman de radiator open zet 'hoor' je het water stromen. Het is een continu geluid van stomend water dat duidelijk hoorbaar is. Aangezien de buurman nogal kouwelijk is hoor je dit geluid continu. Wat kan je hier aan doen behalve de radiator bij de buurman uitzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Dat geluid ontstaat niet door de buurman die een radiator opendraait (geen thermostaat? ), maar door de pomp, die het water in de installatie laat circuleren.
Als het goed is doet die pomp dat continua.
Het probleem is idd dat er lucht in de installatie zit en die moet er uit en vergeet daar het expansievat niet bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt erop dat er dan lucht inzit. Waarschijnlijk hebben ze het na het leeghalen en weer vullen niet (goed ontlucht).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden dat ook en het gong pas over nadat het hele systeem een aantal keren is leeggelopen en weer ontlucht. Dus je moet met je klachten naar het beheer gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin is met ontluchten van de radiatoren in de kamers waar het geluid het luidst is.

Ook kan je je buurman vragen om de radiatoren opnieuw te ontluchten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hadden dit ook, was echt een galm door het hele huis en had te maken met dat het water er te hard doorheen gepompt werd en het expansievat waar in eerste instantie niks mis mee leek was ook kapot (was bijna niet te horen door de monteur, maar eenmaal vervangen was de herrie weg)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op het hoogste punt van je instalatie een ontluchtingskraantje opendraaien totdat er puur water uitkomt.mogelijk een paar uur later nog maals herhalen.meestal is dan de lucht er uit en zal het lawaai wel verdwenen zijn.