Waar vind ik mijn ontluchter op de radiator?

''Normaal'' gesproken kan je dit door het hele huis gewoon met een sleuteltje doen, tenminste hoe ik het ken. Maar 'hier' kan ik nergens een systeem vinden waar je dit zou kunnen doen?

Wie het weet... heel graag!

Toegevoegd na 9 minuten:
(ik ben nog even bezig met een filmpje, maar dat lukt nu nog even niet doe min best)

Toegevoegd na 26 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=nd31gJ6O2tk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
fremar
10 jaar geleden
wat bedoel je met "hier"
ronron1212
10 jaar geleden
In het tweede stukje zie je de ontluchter onderin kan de sleutel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar onderin komt toch water uit? en btw ik heb geen sleutel, kan ik ergens aan een nieuwe komen?
fremar
10 jaar geleden
Als er water uitkomt is het teken dat daar geen lucht zit.Zo een sleutelje vind je meestal in een doe het zelf zaak,of bij de loodgieter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het sleuteltje gevonden en die pas daar niet op! daar onderin de verwarming...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontluchters zitten (als ze er zitten) altijd bovenin een radiator. Je laat veel radiatorkraan (zonder knop) zien, wat zit er aan de andere kant aan de bovenkant? Je ketel heeft waarschijnlijk een automatische ontluchten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja inderdaad die heb ik ook ontdekt! dus ik heb met het sleuteltje er aan zitten draaien, maar er kwam gelijk water uit. dus dit kan het ook niet zijn. (als ik namelijk de verwarming aanzet maken ze een hoop lawaai)
fremar
10 jaar geleden
Heb je nu pas de verwarming aangezet na de lange zomer?
Dan kan het zijn dat er in het begin wel wat lawaai ontstaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lawaai blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was toch een ontluchter. (ik zou niet weten wat het anders kan zijn)
Als er bovenin ergens water uitkomt, dan zit er nauwelijks lucht in. Lawaai door lucht is ook best herkenbaar, je hoort lucht en water stromen/borrelen. Wat jij hoort zou een defecte pomp kunnen zijn.
Zit er trouwens wel genoeg water in het systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het water is goed staat op 2.0.
Defecte pomp?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zoiets:
http://bouw.marktplaza.nl/cv_ketels/GRUNDFOS-POMP-UPS-25-60-180-ENERGIE-B-KLASSE-NIEUW-27384289.htm
Die zit waarschijnlijk in je ketel.
fremar
10 jaar geleden
Geeft de verwarming warmte af?Anders kan het inderdaad de pomp zijn zeker als nu pas de ketel terug ingeschakeld hebt,pompen hebben vaker last na lang niet gebruikt te zijn.dit is soms te verhelpen door eenvoudig eens met een hamer een paar tikjes op de pomp te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verwarming geeft wel warmte af, maar met veel lawaai en hij wordt eerst loeiend heet en vervolgens scheid hij er helemaal mee uit tot dat het weer een koude temperatuur heeft bereikt(dat duurt lang) en dan gaat hij weer loeien enz. (trouwens dit was van de winter ook al) Ik heb het idee dat de verwarming veel aan verspilling doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pomp kan bijna kapot zijn. Het wordt tijd voor een monteur en beter nu dan als het buiten -10 is, dan hebben ze het ook erg druk en komen ze soms alleen nog bij hun vaste klanten, want het klinkt alsof er een tijdje niemand naar gekeken / schoongemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thja het is een huurhuis, dit zouden ze toch bij moeten houden? Maar inderdaad goeie tip beter nu dan als het -10 is.
Ik denk ook onderhand wel dat het een monteur klus is.
Ik heb ''denk ik'' al het mogelijk ondernomen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou wel handig zijn.
Onderhoud van een cv-ketel zijn trouwens op kosten van de verhuurder, dus dat valt dan weer mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet voor te ontluchten of water bijvullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt,
alles wat je zelf kan doen moet je zelf doen.
In het geval van een cv: als er technische kennis voor nodig is, is het voor de verhuurder.

Antwoorden (3)

kijk eens naar de gebruiksaanwijzing van je warmwaterketel. Vaak zit de ontluchting tegenwoordig op de ketel zelf ( Als je de handleiding niet meer hebt/kunt vinden google eens op typenummer+ handleiding, meestal staat hij wel ergens online)
10 jaar geleden
Volgens mij heb je de ontluchter (en dat kan best de enige zijn) op het expansievat zitten, kan het helaas niet duidelijk zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze heb ik ook even opgedraaid en daar kwam gelijk water uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
open gedraaid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het sleuteltje past wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het sleuteltje heb btw een keer van iemand anders gekregen, en die past op het expansievat en boven op de ketel. (en niet op de verwarming) En als je hier aan draait komt er allebei water uit.
de ontluchter van een radiator zit altijd aan de andere kant dan de kraan, ik zie alleen maar opnames van de rechterkant dus ik denk dat die links moet zitten. vooral bij oude radiators zoals deze moet er een op zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, er zit niets aan de andere kant.