Hoe zorg ik dat de accu's van mijn accuboormachine weer als vanouds worden?

De oplaadbare accu's van mijn accuboormachine zijn een beetje op, zodra ze volledig opgeladen zijn hebben ze niet de power die ze in het begin hadden en laat ik ze een dag liggen, dan zijn ze al helemaal geen fluit meer waard.

Nou heb ik wel eens gehoord dat er een manier is om de accu's weer nieuw leven in te blazen (iets met hoge voltage er op zetten geloof ik, maar kan me vergissen). Iemand bekend hier mee en hoe werkt dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee! Dat is een oplossing die tijdelijk soelaas kan bieden. Nieuwe accu's, d'r zit niets anders op....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het Ni-Cd's zijn kan u proberen om eens volledig te ontladen en dan pas terug laden.
Maar goed komt het nooit meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde accu kan zo'n 1000 keer opgeladen worden.
Hierbij tellen ook die keren dat hij in de oplader blijft zitten, langzaam leegloopt en weer gaat laden.
Daarom ook altijd een volle accu uit de lader halen.