Hoe haal ik boenwas van mijn kas om hem over te schilderen met annie sloan krijtverf?

Heb een oude buffetkast en wil deze antiek wit schilderen met Annie Sloan krijtverf maar er zit van jaren donkere boenwas op ,de winkel vertelde dat ik er gewoon overheen kon schilderen maar ik heb daar een hard hoofd in
Ik wil de krijtverf afwerken met transparante Annie Sloan was
Hoe kan ik het beste te werk gaan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Zet je kast verschillende keren in terpetiene.
Helemaal insmeren,met een borstel goed boenen,en met een doek afnemen
Doe dat nog een x,en de laatste x met water met amoniak.
.En dan kan je met een gerust hart gaan verven.
burgos
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste kun je het kastje eerst schuren,hierna grondverf erop en dan de krijtverf erover heen schilderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met thinner reinigen.