Hoe kun je leren zelf meubels te maken?

Het lijkt me leuk om zelf een TV-meubel te maken. Ik vind het leuk om wat uit te tekenen en te experimenteren, maar hoe kan ik goed meubels leren maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het leren meubels maken, lukt wel als je handig bent en creatief. Maar het goed leren, daarvoor heb je lessen nodig, liefst van een meubelmaker. In veel plaatsen in Nederland worden cursussen gegeven, van simpel basis tot voor gevorderden. Informeer daar eens naar in de buurt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je meer wilt maken als alleen een tv kastje, zul jij je ook moeten verdiepen in verschillende houtsoorten.
Ik zou gewoon beginnen met simpele dingen, je leert dan vanzelf van je eigen fouten.
Vindt je het dan nog steeds leuk kun je serieuzere stappen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En de gereedschaps en machine kennis.Veiligheid op de eerste plaats.Meubels maak je met liefde voor een deel creativiteit.Voor één meubeltje, zal het dus aardig wat moeite kosten.Wil je een soort ikea kastje maken, dan zagen ze het wel op maat voor je, eens zo veilig, en met wat online te speuren vind je alle mogelijke kennis, voorbeelden, ontwerpen, noem het , het is er.Maar ik zou voor me zelf eerst werken aan een eigen idee, en verder denken, en overdenken.Als je het toch zelf wil maken, tof, zelf gemaakt, en dan is het best dat het goed geslaagd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de geweldige aanvullingen, natuurlijk is houtkennis 1 van de eerste dingen die je moet leren en gereedschap en de kennis daarvan is onmisbaar.