door opening waar het rolluiklint van buiten naar binnen komt en dus omhoog- of omlaag trekt tocht vreselijk. Wat kan ik hier aan doen?? Bedankt.

Kan er geen tochtstripje voor plakken anders kan ik het rolluik niet meer omhoog of omlaag trekken. Wie heeft er goede tips?? Volgens de rolluikhandel was er niets aan te doen. Je voelt de tocht gewoon langs je rug trekken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk heb je er alleen last van met een oosten wind zoals nu, daar dat niet zo vaak voorkomt zou ik wat improviseren met een prop papier of iets dergelijks. Wel wat vervelend voor het moment maar waarschijnlijk van korte duur.

Er zijn speciale anti-tocht kapjes voor in de handel. In de gemiddelde bouwmarkt kan je ze in Duitsland voor een paar Euro halen. In nederland wellicht minder makkelijk, omdat rolluiken niet zo vaak voorkomen. Deze kapjes schoef je op de kast van de rolluit, en hebben zeer veel kleine haartjes, welke tocht-dicht om het lint heen afsluiten.

Je kan een tochtstrip met een bostel gebruiken. Denk aan wat je achter de brievenbus hebt zitten (Meestal). Anders een stofdoek of oude lap erin steken en eruit trekken als je het rolluik moet openen of dicht doen.

Naar de Bouwmarkt gaan en daar een bus `Purschuim`kopen, daar krijg jij dat tochtgat zeker wel mee dicht..lees wel goed de bijsluiter en houd je aan de veiligheidsvoorschriften. Gr. TJ

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100