door opening waar het rolluiklint van buiten naar binnen komt en dus omhoog- of omlaag trekt tocht vreselijk. Wat kan ik hier aan doen?? Bedankt.

Kan er geen tochtstripje voor plakken anders kan ik het rolluik niet meer omhoog of omlaag trekken. Wie heeft er goede tips?? Volgens de rolluikhandel was er niets aan te doen. Je voelt de tocht gewoon langs je rug trekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk heb je er alleen last van met een oosten wind zoals nu, daar dat niet zo vaak voorkomt zou ik wat improviseren met een prop papier of iets dergelijks.
Wel wat vervelend voor het moment maar waarschijnlijk van korte duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale anti-tocht kapjes voor in de handel. In de gemiddelde bouwmarkt kan je ze in Duitsland voor een paar Euro halen. In nederland wellicht minder makkelijk, omdat rolluiken niet zo vaak voorkomen.

Deze kapjes schoef je op de kast van de rolluit, en hebben zeer veel kleine haartjes, welke tocht-dicht om het lint heen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
propje watten er in zolang het koud is, iets uit laten steken, dan kan je hem er zo weer uit trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een tochtstrip met een bostel gebruiken. Denk aan wat je achter de brievenbus hebt zitten (Meestal). Anders een stofdoek of oude lap erin steken en eruit trekken als je het rolluik moet openen of dicht doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de Bouwmarkt gaan en daar een bus `Purschuim`kopen, daar krijg jij dat tochtgat zeker wel mee dicht..lees wel goed de bijsluiter en houd je aan de veiligheidsvoorschriften. Gr. TJ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi gast34759,

Purschuim en een prop watten moet je niet doen, pur krijg je niet meer los, alles zit dan muurvast.
watten kruipen naar binnen, en veroorzaakt later blokkeringen.
het goede antwoord staat er twee keer in, namelijk de tochtstrip met borstels, zoals je vaak aan de binnenkant van een brievenbus ziet.
jij hebt een kleine uitvoering daarvan nodig, ik weet niet of die bestaat, maar anders verzaag je toch gewoon zo'n grote in twee kleine delen.
mogelijk is het veel goedkoper en je zal wel meer rolluiken hebben, kan je die ook meteen tochtdicht afwerken.
suc6

een heel prettig kerstfeest en een inventief 2011 gewenst.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het daar tocht dan zal er op een andere plek in het huis nog een ander 'tochtgat' zijn dat de trek veroorzaakt.
Kijk eerst eens of je daar iets mee kan.