hoe hang ik een ventilator onder een schuin dak?

we hebben een plafond ventilator en willen deze verplaatsen naar een kamer met een dakkapel. Hij zou dan komen te hangen aan het schuine deel van het plafond.
Wie weet of dit kan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (5)

Een plafond ventilator (propellor type) moet altijd precies loodrecht naar beneden hangen, indien dit niet zo is gaat hij fibreren,zwaaien en breekt uit de bevestiging. Je zult hiervoor dus een gedegen constructie moeten maken, zodat hij loodrecht naar beneden zal blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel een plank vestigen aan het schuine plafond waardoor het recht wordt en daaraan weer de ventilator.

Hij kan echt niet aan een schuine dak hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bevestig een stevige plank horizontaal om daar de ventilator aan op te hangen. Als dit geen optie is, is het misschien mogelijk om met een zware verstelbare draagbeugel voor speakerbox of TV een horizontaal bevestigingsvlak te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een heel simpele maar ook doeltreffende oplossing voor. De luidsprekersteun! Bevestig die op het schuine plafond waarna een goede horizontale bevestigings mogelijkheid ontstaat voor de ventilator. De meeste plafondventilatoren hebben trouwens in de voet een cardanische ophanging waarmee onbalans wordt opgeheven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mellaarman
een jaar geleden
Eeuwigheid geleden dat dit is geplaatst, maar wie weet lees je dit nog. Ik ben heel benieuwd naar hoe dit precies werkt / wat voor luidsprekersteunen je bedoelt - ik wil graag mijn plafondventilator meenemen met een verhuizing, maar dan moet hij daarna aan een schuin plafond. Bedankt!
Ventilator zal toch verticaal moeten hangen , omdat hij anders zal gaan rammelen ( onbalans ) door de grote bladen waardoor hij kapot loopt en mogelijk ook bevestigingspunten overbelast worden !