Je kan natuurlijk een behangstomer huren maar dat kost wel wat , ik doe zelf altijd een grote emmer heet water waar een langharige grote verfroller in past, vul deze met heet water en gewoon afwas middel dat het lekker schuimt, of een grote spons.
Baan voor baan goed natmaken, lekker royal water gebruiken leg evt oude gordijnen of lakens tegen de plinten aan voor het water.
Laat dit even goed intrekken to je ziet dat het bhang goed nat is en dan met een plamuur mes kan je het zo erafschrapen.
Werkt perfect en is gratis op het water en sop na, heb je geen roller met steel gebruik dan een grote spons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het verwijderen van het oude behang gaat meestal het beste met een afstoomapparaat. In combinatie met een plamuurmes krijgt u de meeste behangsoorten probleemloos van de muur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Mariejose. Afstomen + plamuurmes. En vooral goed nat laten worden, dus niet te snel af willen steken: hoe natter, hoe makkelijker het van de muur komt.
Een oude spuitfles (bijvoorbeeld glassexx) vullen met water en een beetje afwasmiddel! Op het behang spuiten en afkrabben met plamuurmes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt prima behang er afhalen met water (emmer of spuitfles) en plamuurmes, maar dat is een monnikenwerk. Zeker als het behang er wat stevig op zit.

Met een behangstomer is het "een fluitje van een cent" Google er even op: Kopen, voor €25-30 heb je er al een.
Huren: tussen de €8 en €15 per dag, Per week ca. €20-45

http://www.twenga.nl/dir-Huis-Tuin,Verf-en-behang,Behangafstomer

Aan jou de keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of jij een hogedrukspuit hebt maar daar gaat het heel erg goed mee
heb het vorige week zelf gedaan
hogedrukspuit gevuld met lauwwarm water met scheutje afwasmiddel en daar het behang een paar keer mee nat gemaakt en daarna gewoon met plamuurmes verwijderd.
het gaat ook met een planten spuit maar dat is veel meer werk.
succes