isolatie folie om te isoleren achter de radiator,s (geplakt) kan dit ook in een chalet op wielen wat van hout is gebouwd worden toe gepast ?

erachter plakken van isolatiefolie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Plak aluminiumfolie op een stuk karton.
Plaats dit achter de radiator.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bevestigen tegen de houtwand met duimspijkers of kleine nageltjes, of nietjes of schroefjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je folie wilt gebruiken, kun je beter een isolatiefolie gebruiken die geschikt is voor een dergelijk iets, daarbij is de R-waarde van belang.

Andere mogelijkheden zijn piepschuim of glas- of steenwol, eventueel in combinatie met purschuim.

Er zijn ook ecologische isolatie, bijvoorbeeld met vlas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zicht wel. De werking van dergelijke folies ligt er in dat straling gerefelcteerd wordt. Dit werkt ook op houten wanden.

(Mocht je grootschalig gaan isoleren: Hou je rekening met de noodzaak van ventileren als je gaat isoleren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het er achter plakken van de folie werkt op alle materiaal wat zich achter de radiator bevindt. je maakt een soort van luchtsluis om deze lucht sneller en warmer op te warmen,
de warmte word terug naar de radiator gekaatst en deze blijft dan ook weer warmer
het werkt dus energie besparend en de ruimte is sneller opgewarmd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reflecterende isolatie achter een radiator heeft bij een houten wand weinig zin omdat hout een slechte geleider is van warmte. Bij een wand van steen, al of niet met pleisterwerk erop, heeft het wel zin omdat deze de uitgestraalde warmte wel zal absorberen en weggeleiden, dus verloren laten gaan. Bij hout heeft het dus weinig nut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ hoewel het wel afhangt van de dikte van de muur.
Bij een dun houten wandje zal het wel zin hebben om er folie achter te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval heeft het zeker nut.