Hoe kan ik een gelijmde schroef uitdraaien?

In de reeks oud speelgoed herstellen:

ik probeer een schroef uit een plastic stuk speelgoed te draaien, maar ik denk dat deze vastgelijmd zit.

Hoe krijg ik het speelgoed alsnog open of de metalen schroef alsnog uitgevijsd zonder het speelgoed in twee te moeten breken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Misschien gewoon door voorzichtig op te boren en er na reparatie andere schroeven in te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boren "op" de schroef?
Het is een diepliggende schroef trouwens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de kop boren en dan de rest met een dunner boortje.
de schroef (met een soldeerbout) een beetje warm maken.
Of de lijm smelt, of het plastic wordt zacht, en dan krijg je hem er soepel uit.
wel met beleid natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het veiligst is uitboren en een grotere diameter schroef in zetten, doe er liever drie keer zo lang over dan dat je het plastic breek!