Witte PVC jaloezie zwart verven?

Ik heb een witte jaloezie van pvc en ik wil het graag zwart verven. Wat voor verf moet ik dan gebruiken? Zal een zwarte spuitverf van de Action het ook doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overweeg een nieuwe te kopen, zo duur zijn ze niet of deze moet op maat gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze is inderdaad op maat gemaakt. Ik vind het geen probleem om een nieuwe te kopen maar deze ga ik waarschijnlijk toch weggooien omdat wit niet meer in mijn interieur past, en dat vind ik eigenlijk zonde. Daarom wou ik het ook graag verven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eerst goed ontvetten, laten drogen en licht opschuren daarna weer stofvrij maken en licht spuiten, het is beter dit twee keer te doen, zorg wel dat de eerste laag goed is opgedroogd.
De spuitbus na gebruik op zijn kop houden en even leegspuiten...succes!
p.s. schuurpapier zo fijn mogelijk nemen, korrel 220 volstaat hiervoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha wat een werk.... licht opschuren, ontvetten, stofvrijmaken etc etc....

Antwoorden (3)

Vraag in de dhz naar een verf die op plastic hecht.
Ik zou er voor de zekerheid nog een blanke lak
overheen zetten,dat geeft wat exstra sterkte..
Blanke lak kan in glans/halfmat/mat.
burgos
10 jaar geleden
Niet aan beginnen omdat dit een fiasco word. Die lamellen kunnen meer buigen dan de verf omdat die harder is. Bovendien vindt de verf geen hechting op die lamellen omdat bepaalde kunststoffen een soort van paraffine in zich hebben. En spuiten kan helemaal niet want waar wil je dat dan gaan doen? In de kamer? Dan zit meteen de hele omgeving vol met spuitnevel wat je overal terug vind.
Gewoon zwarte kopen of met die witte blijven leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PVC is prima te schilderen met een spuitbusje van de Action. Even proberen en niet te dik in een keer, want de lamel kan niet goed tegen het oplosmiddel. Lamellen van PE of PP kunnen niet geschilderd worden. Weet je zeker dat het PVC is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Lukt het niet met een spuitbusje, gebruik dan watergedragen verf , zonodig na een primer voor PVC.