Hoe diep moet ik een voeg uitslijpen om te hervoegen?

De voegen van een vloer zijn vuil en ik zou deze graag hervoegen in een andere kleur. Hoe diep moet ik deze voegen uitfresen/slijpen om een goede hechting te hebben van het nieuwe voegsel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

de dikte van de tegel is hier van belang. een tegel van 10mm dik zou ik 12mm tot 15mm uitfrezen, zodat het voegsel hecht op de ondergrond (tegellijm en voegsel harden compleet uit in 28 dagen, ze versmelten als het ware). dikkere tegels zijn massief genoeg dus deze ook een 15mm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hebben onze voegen ook uitgeslepen,maar helaas niet diep genoeg,
wij dachten met 2a 3 milimeter wel goed te zitten,maar toch is het niet mooi.
Hier en daar is het niet goed gehecht,dus ik zou zeggen slijp gewoon zo goed als
alle voeg eruit, je ben toch bezig.
burgos
10 jaar geleden
Je moet echt zoveel mogelijk van de oude voeg verwijderen.
2 á 3 mm is echt te weinig.