hoe kan ik zelf een rookfilter maken?

ik woon in een rijtjes huis met neit al te grote thuin maar toch hou ik ervan om de buiten kachel aan te zetten alleen met weinig wind komen wij en de buren om van de rook, mijn vraag was kan ik iets doen om deze rook te verminderen zoals het door water lijden? of natte doeken of een ander soort filter? niet te dure opties want ik ben maar een arme student.

Toegevoegd na 5 minuten:
niet al te grote tuin*

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Mij lijkt zo''n filter met water ideaal. Heb je al iets uitegevonden op dat gebied? Dan graag patent op vragen en massaal op alle schoorstenen laten plaatsen (waterbak dat rook opvangt, steeds verversen met (regen)water ed.).! Mij hielp klein beetje om rook van buren tegen te houden een natte doek voor m'n raam hangen, maar niet genoeg. Een natte doek direct over de rookbron/schoorsteen lijkt me niet handig, dan gaat 't nog meer roken lijkt me, of je stikt zelf in de rook omdat 't blijft hangen onder de doek. "

Antwoorden (1)

Lucht gaat niet uit zichzelf door een filter,
je hebt een ventilator nodig, en die moet ook nog tegen de hitte kunnen.
Een afzuiger voor een openhaard? (soms zijn die verplicht, nieuw 500,- dus op zoek naar de gebruikte, dan kosten ze weinig.

Als filter zou ik een grote (2e hands) koolstoffilter gebruiken. Kwekers gebruiken die ook en dan worden ze voor de zekerheid vaak vervangen. Voor jouw doel nog bruikbaar.