Hoe maak je warmtelint om je leidingen vast?

Ik heb nog helemaal geen ervaring met warmtelint, maar ik heb twee vragen: Hoeveel extra cm/mtr moet je ongeveer op tellen bij de lengte van de leiding i.v.m. het omwikkelen? En kun je het warmtelint ook splitsen i.v.m. t-stukken in de leiding? B.v.d. David

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Bevestigingsmateriaal wordt bijgeleverd (tape) en ook een handleiding. Aan de plaatjes te zien hoef je het niet te omwikkelen maar het er gewoon langs leggen. Het is een geavanceerd gesloten systeem met een thermostaat wat je niet kunt knippen en plakken. Bij een T-splitsing moet je een nieuw warmtelint laten beginnen om e.e.a. vorstvrij te houden. Dus eerst meten wat voor aaneensluitende lengtes je nodig hebt en dan pas kopen; het spul is duur. En kijken of je groep waar je het op aansluit een aardlekschakelaar heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een T splitsing kan je er ook voor kiezen om een stuk lint dubbel te leggen. Als de aftakking maar een paar meter is kan dat goedkoper zijn, misschien moet dan wel de isolatie om je leiding een maat groter zijn.
Er is ook zelfregulerende verwarmingskabel, zoals van Raychem, heb je geen thermostaat nodig en kan je op de gewenste lengte knippen maar is waarschijnlijk duurder dan in het voorbeeld van vdijken. Monteer de kabel wel zoveel mogelijk aan de onderkant van de leiding.
Als er geen bevestigingsmatriaal bij zit kan je het gewoon vast maken met tape, als het alleen voor vorstbescherming is.