Hoe kun je het beste de afvoerslang van een mobiele airco unit bevestigen?

Ik vroeg mij af of er wellicht een soort opzetstukjes zijn, die je op het einde van de afvoerslang zet, en dat deze dan afloopt in een platte bek. Dus van rond naar plat, zodat deze makkelijker uit het raam/tussen het raam kan worden geplaatst. Het raam hoeft dan dus niet zo ver open te blijven staan, wat nu wel het geval is aangezien de ronde buis uit het raam moet hangen.

In mijn specifieke geval kunnen er geen gaten gemaakt worden in muren of iets dergelijks, dus dat is helaas geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor soort ramen heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.doehetzelfzuiderveld.nl/images/gallery/typekozijnen/raam-type.jpg
Kijkend naar dit plaatje is het een draairaam dat naar buiten open gaat.
Boven het raam zit geen klepraampje, maar een soort downluft, daar mag ik geen gaten in maken.

Antwoorden (4)

Er zijn inderdaad mondstukken te koop die plat uitlopen. Toevallig gisteren bij Praxis nog zien liggen, maar er zullen ongetwijfeld meer adressen zijn die deze mondstukken in het assortiment hebben.
jc54
10 jaar geleden
Er zijn platte strips met een opening voor de slang die het raam afsluiten. Het effect is gering omdat de buitenlucht stilstaat en niet in contact komt met de binnenlucht als je de deur tenminste dichthoudt om luchtcirculatie te voorkomen.
Denk er aan: als het buiten kouder is dan binnen alles open zetten en als het buiten warmer is dan binnen alles dichtdoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je misschien een voorbeeld van zo'n platte strip? Misschien met link? Ik zou echt niet weten hoe dat eruit ziet, ben echt een totale leek op het gebied van doe-het-zelf. Twee linkerhanden ook nog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal morgen op[ het werk er een foto van maken.
Als het met opzetstukken of strips niet af te sluiten is dan zou je een plexiglas raam erin kunnen zetten,door de doe het zelf winkel gelijk een gat voor de warmteafvoerslang erin laten maken en een gaatje voor de afvoerslang van het vocht.

Zelf heb ik van die ouderwetse schuiframen dus ik heb een klein plankje er tussen kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een plank met een gat erin.
http://magazine.eon.nl/artikelen/2012/06/klaar-de-klus-hoe-plaatst-u-een-airco/

Verloopstukken zijn er ook, maar die moeten dan wel op jouw slang passen,
bij mij zat het erbij, van rond naar plat, die weer in een uitschuifbare kunststof "plank" past.