Moet je op beschadigd schroefdraad de oude moer gebruiken of juist een nieuwe?

Als het schroefdraad van een tapeinde net op het punt dat het druk moet uitoefenen (het gaat om een 50cc cilinderkop) doordraait met de oude bout erop, heeft het dan nut dit boutje te vervangen met een nieuwe, of draai je de boel dan verder naar zijn grootje?

9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Beter is het om het tapeinde te vervangen, (is niet moeilijk) mocht dat niet lukken kun je proberen, als het tapeind lang genoeg is, om er 2 moeren op te draaien en die tegelijkertijd vast te draaien bv met een lange dop of met een pijpsleutel Wat ook een mogelijkheid is om er een extra hoge moer op te draaien maar de nogmaals de beste optie is een nieuw tapeind.
9 jaar geleden
BlauwGeel
9 jaar geleden
De vorige eigenaar bleek er een verkeerde moer op te hebben gedraaid, dus was met een m7 moertje opgelost (is wel moeilijk te krijgen trouwens).

Andere antwoorden (1)

Het beste is met een snij ijzer de schroefdraad over te snijden.