hoe doe ik een anti slip moer op een bout?

dit is mischien een hele domme vraag, maar hoe doe ik een anti slip moer op een bout? er is in de moer zelf rubber en ik kan het niet vast draaien met het gereedschap die ik bij heb gekregen, in de handleiding staat. there anti-slip rubber damp in the nut. please tighten it in tool, als ik met het bijgegeven gereedschap doe kan ik hem nog niet helemaal in draaien, rubber in de weg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.3K

Antwoorden (2)

U moet er nogal wat kracht opzetten want dat is net de bedoeling van die "rubber" dat die niet zomaar kan losdraaien en bijgevolg moeilijk op te draaien is.
Men noemt dat ook een zelfborgende moer.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb een vb als afbeelding meegegeven, gaat het daarover ?
Kan u die moer een paar schroefdraadjes op de bout draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik kracht op zet wild het niet 'draaien' ik denk dat het te klein is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar gaat het over, weet u misschien een oplossing of is het bout te groot ? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U moet de kant zonder die kunststof ring eerst over de schroefdraad draaien, dat zou gemakkelijk moet lukken tot tegen die ring gewoon met de hand en dan met een sleutel.
Lukt dat niet dan is de moer te klein (weinig waarschijnlijk, want die is meegeleverd) ofwel is de schroefdraad geschonden.
misschien ter aanvulling dat je de moer er op moet draaien beginnen aan de kant waar geen rubber zit anders krijg je hem er niet op