Er zijn verschillende soorten verf voor stenen vloeren. Voor een slijtvaste vloerverf moet je een epoxycoating gebruiken. Maar die kan je er ook meestal niet zomaar opsmeren zonder voorbewerking. Het hangt er ook van af of je nu een gladde of ruwe granieten vloer hebt. Je kunt het beste je vraag bij een specialist stellen. Als je op verf voor stenen vloeren zoekt, dan zal je diverse gespecialiseerde bedrijven vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit aan beginnen daar dit meestal eindigd in een fiasco. De vloer is misschien door de jaren heen veelvuldig schoongemaakt met akali houdende zeepproducten. En dus zal deze van akali verzadigd zijn waardoor de verf er geen of voldoende hechting op vind. Bovendien loop je die verf er gauw af op de meest gebruikte plaatsen.
Persoonlijk zou ik hier eerder/liever zeil of linoleum overheen (laten) leggen (lees plakken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met je eens Arie. Heb er zelf ervaring mee. Een granieten vloer eerst met een dure primer voorbehandeld en daarna met een soort van weervaste 'beton'verf de vloer geverfd. Zag er mooi uit maar al na een paar weken kwam de boel los. Daarna de vloer maar belegd met 'Novilon' foamrugzeil, een prachtige en ook nog warme oplossing.