Bestaan er douchegordijnstangen met een hoek waar je niet voor hoeft te boren?

Over een paar maanden wil ik een douchecabine in m'n nieuwe woning plaatsen. Omdat ik daar nu geen tijd voor heb, maar wel graag de boel droog wil houden, wil ik graag een douchegordijn ophangen. Dit moet een gordijn met een hoek van 90 graden erin worden. Omdat het tijdelijk is, wil hier echter niet voor boren in m'n tegelmuur. Weet iemand of er sites / winkels zijn waar douchegordijnstangen worden verkocht waar je niet voor hoeft te boren? (dus een uitschuifbaar model met een veer erin, zoals je ook voor rechte douchegordijnstangen hebt).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou met goed dubbelzijdig tape 2 balken op de tegels kunnen plakken.
De stangen kan je dan in de balken schroeven. Hoe langer je de balken neemt, hoe kleiner de kans dat het naar beneden komt.
Laat je de balken op de grond rusten dan gaat het zeker goed. Dit werkt alleen tijdelijk, vocht en onbehandeld hout gaat niet lang goed.
Sowieso een goed idee om het hout te lakken/verven want dan pakt het tape beter.

Het beste antwoord

Ja, dat bestaat. Heb het zelf om het bad heen. Op den duur gaat het een beetje doorhangen maar voor een paar maanden zal het prima werken. Heb het zelf bij de Praxis gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga kijken bij de Praxis, thanks!

Andere antwoorden (4)

Nee, dat gaat niet, want je zal het ergens tussen moeten klemmen, tussen twee muren. Als er een hoek in zit kun je dus niet klemmen. Gewoon gaatjes boren, of eventueel vast kitten zijn je enige opties als je een douchestang met hoek wilt bevestigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou wel gaan als je 2 stangen neemt. De ene stang zet je van bv muur A naar B, de andere stang van muur C naar D. Zorg ervoor dat ze elkaar op de hoek van de douchecabine kruisen. Je kunt je gordijn dan op 2 verschillende stangen hangen.
de overspanning kan niet te groot zijn, anders neemt de klemkracht af en komt de hele zaak naar beneden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijn wel verkrijgbaar, met zuignappen namelijk. Echter twijfel ik zelf aan de stevigheid van een dergelijke constructie.

Ik weet dat ze bestaan want ik heb het een keer gehad in een vakantie huisje.

Probeer het eens bij een bouwmarkt. En anders kunt u het ook zelf maken. Even twee zuignappen kopen en tegen de stang aan boren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorgaande oplossingen zijn ok, volgens mij.Om het doorhangen in de hoek, kan men een stang aan het plafond monteren die de hoek omhoog houdt.Je kan eventueel wel in de muur boren, met een kleine diameter, en in de voeg.Mocht het nog niet betegeld zijn, kan je ook de tegels waar de bevestigingen komen, nog niet betegelen.Kan perfect later aangewerkt worden, anders de twee tegels verwijderen, en achteraf nieuwe plaatsen.