wanneer mag je je vers gespoten lak polijsten?

heb zelf gespoten met motip autolak en de blanke lak laag 2 componenten,

Nu wil ik voor het mooiste resultaat het nog gaan polijsten,

Dus heel fijn opschuren en dan met 3m perfect-it ( polijstmiddel )
polijsten,

Alleen ik lees soms op internet dat je eerst je lak uit moet laten gassen?

Als dit zo is hoe lang moet ik nog wachten voordat ik zonder nadelen aan het polijsten kan beginnen,?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 componenten ???
Je bedoelt waarschijnlijk 2 lagen (1 kleurlaag + 1 blanke laklaag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee 2 componenten lak is lak met losse verharder,

Het beste antwoord

De spuitbussen motip autolak zijn gevuld met het product "Sikkens Autofine".
Dit moet je een dag of 14 de kans geven om uit te harden in een warme omgeving.
Aangezien het nu buiten veel te koud is zal dit langer duren .Als je hier nu te vroeg aan gaat poetsen met cleaner,slijp je er doorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Minimaal een week wachten,het zou misschien eerder kunnen, maar waarom zou je het risico lopen.
Wij spuiten meubels en dan wachten wij 4 dagen,voor het schuren,en dan staan ze in een goed verwarmde ruimte.
En erg fijn schuurpapier gebruiken hoor.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke alleen die meubels zijn waarschijnlijk van hout? zou het bij kunststof het zelfde werken,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Diedje1996
Jij hebt geen twee componentensysteem maar een 2 lagen systeem.
Een twee componentensysteem is namelijk een lak met een verharder.
Zoek maar op " Sikkens Autofine ".Dat is namelijk wat er in die motip spuitbussen zit die je bij de automaterialenzaak koopt.(zelf verkocht)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar ik heb ook nog aparte 2k lak als blanke lak !