Kan je kabelgoten verven/spuiten in dezelfde kleur als de wand?

Ik heb al gekeken bij de gotenspecialist.nl, maar daar hebben ze niet de juiste groen. Nu is mijn vraag als ik de muur laat spuiten je ook de kabelgoten kan spuiten in diezelfde kleur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.2K

Antwoorden (3)

Als het binnen is, gaat het net, het is niet echt heel hechtend (je schraapt er zo van af) aangezien kabelgoten van kunststof zijn en de muren van steen zou je eigenlijk 2 verschillende soorten verf moeten hebben.

Als het voor buiten is, zal je toch echt 2 verschillende soorten verf nodig hebben. Voor de kabelgoten op terpentinebasis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ook even uit van binnen:

Het spul houdt niet echt is mijn ervaring. Een tweede keer hebben we er eerst glasvezelbehang over gedaan en daarna geverfd en dat resultaat is heel mooi geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar pelle als je er glasvezelbehang overheen doet dan krijg je toch een bobbel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het netjes vastplakken met heel veel lijm natuurlijk en je kunt niet meer bij je kabel maar het resultaat kan prima zijn.
Geen probleem:
schuren
kunststof primer erop (dit is het belangrijkste)
spuiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus spuiten over de goten als die zijn behandeld met kunststofprimer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bron doen ze zelfs eerst kunststofprimer, dan gewone primer en dan pas (spuit)verf. Ik heb zelf verder geen ervaring, wel ingelezen, maar toen waren de plannen alweer veranderd.
Wel plexiglas gespoten, gewoon zonder primer of schuren, was ook niet zo belangrijk, maar dat is wel mooi geworden en zit er nog steeds goed op.
Als je een reststukje hebt, kan je eerst wat proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geverfd/gespoten met muurverf over dat plexiglas?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was een standaard spuitbus die over was. Waarschijnlijk lukt het ook als je met een roller een paar dunne lagen aanbrengt.
De eerste laag zo dun doen, dat er nauwelijks wat op zit.
In mijn oude studentenkamers schilderde ik gewoon alles met latex:
muren, plinten, elektrabuizen: bleef prima zitten. Echt niet dat ik eerst een primer gebruikte. Maar dat is ook maar net hoe netjes het moet worden en hoe lang het mee moet gaan.
Met de juiste primer kan daarna bijna alles erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
over de goten:
als je die na het verven gaat aanbrengen of er nog bij wilt, dan ga je ze buigen, grote kans dat een verflaag dat niet leuk vindt : kans op barsten en bladderen.