Voordat je gaat ontluchten, moet je het systeem minimaal 10 minuten aanzetten. Hierdoor verzameld de lucht zich bij de ontluchtingsventielen. Ontluchten: Schakel de CV ketel uit door de stekker uit het stopcontact te trekken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je duidelijke omschrijving van mijn situatie, nog één vraag, waarom lukt het me niet om dit te doen wanneer de cv niet in werking is ?

Andere antwoorden (3)

Lucht in het systeem heeft 3 nadelen :
1. Het rondpompen van het warme water wordt steeds moeilijker. Je CV pomp is een waterpomp en niet een luchtpomp.
2. Je krijgt roest in je systeem, waardoor je kwetsbare delen kunt beschadigen en verstoppen. Denk aan de warmtewisselaar en de pomp.
3. Het veroorzaakt een klotsend geluid en dat kan als hinderlijk ervaren worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het systeem ontluchten wanneer je wilt, de CV hoeft er niet voor uit gezet te worden, beter niet zelfs.
Let tijdens het ontluchten wel op de druk, deze mag niet te laag worden. Is dat wel het geval, CV uitschakelen (stekker eruit) en water bijvullen. CV weer in bedrijf zetten en doorgaan met radiators ontluchten.

Een goede CV hoort automatisch te ontluchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het systeem werkt wordt het water rondgepompt.
Komt de lucht vanzelf bovenin te zitten, in de buurt van het ontluchtingsventiel.Bovenin de ketel zit ook zo'n ventiel daar gaat het vanzelf.