Kan ik mijn oudgrenen salontafel het beste wit verven, beitsen, of lakken?

Ik wil een oudgrenen salontafel opknappen. Hij is nu in houtkleur en hij moet wit worden. Graag wil ik dat het oppervlakte zoveel mogelijk bestand is tegen hete kopjes etc. i.v.m. kringen. Wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je me deze antwoorden een eind op weg komt. http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/doe-het-zelf/apothekerskast-antiekbruin-wit-verven-pak.199356
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als die dan mooi gelakt is en je ben bang om hem
te beschadigen kan je er altijd nog een glasplaat op leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee WimuitDelft.

Het beste antwoord

Mijn tafel de lak afgeschuurd, grondverf, matte verf, goed laten drogen en dat traplak (extra sterk) erover. Deze lak is niet helemaal kleurloos, dus je witte tafel is ietsje gelig (valt nauwelijks op).
Geen kringen of beschadigingen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar is geen verf tegen bestand, dan moet je hem fineren met van dat witte dat je bij de bouwmarkt kan kopen en wat ze ook op die lelijke aanrecht bladen gebruiken. Er is geen wijsheid voor nodig evt vierkante kopjes met schoteltje, de schoteltjes waren vroeger om de tafel tegen vlekken te weren. Tegenwoordig gebruikt niemand ze meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik de verf van "RESINENCE"http://www.resinence.com/index_nl.html.Ik gebruik dit regelmatig voor dit soort afwerkingen.Fantastisch spul, en ik ben proffesioneel bezig in deze branche.