compressor wel of niet isoleren?

hey,
Ik heb een klein compressortje van abac,
hij maakt maar liefst 97db,

Nu wil ik hem buiten neer zetten met een kast er omheen,
Alleen nu wil ik die dus isoleren,

ik weet dat die enige lucht moet krijgen om te koelen,

alleen ik zet hem maar 1 keer in de zoveel tijd aan dus vaak achter elkaar gebeurt nooit,

Zou die isolatie helpen als ik er een paar kleine luchtgaten in maak?

En welke isolatie is hiervoor het meest geschikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
jc54
11 jaar geleden
97 db is niet echt veel herrie. Als je hem inderdaad weinig gebruikt en niet 's avonds laat, is isoleren voor het geluid niet nodig. Maak dan alleen een kast dattie droog staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet veel? als ik er naast of iemand anders kunnen we elkaar niet verstaan, misschien kan het meer zijn maar er zat zo'n sticker op,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een discotheek is het misschien niet veel, als het kreng in je schuurtje staat werk je zelf liever buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is perfect samen gevat, Werk liever ook niet naast zo'n ding daarom wil ik hem naar buiten hebben,
jc54
11 jaar geleden
Je geeft aan dat je de compressor maar eens in de zoveel tijd gebruikt. Daarom denk ik: voor die ene keer kan een beetje herrie wel.
Is het niet mogelijk om hem op een platte kar te zetten? Dan rijdt je hem buiten als je hem wilt gebruiken, en na gebruik zet je hem weer schoon en droog binnen. ('t Is maar een suggestie...)

Het beste antwoord

Je kan de kist met steenwol of, makkelijker, polystyreenplaten isoleren, maak een labyrint om voldoende ventilatie te waarborgen. Gaten laten te veel herrie naar buiten!
Sluit de luchtopeningen af met horrengaas om te voorkomen dat muizen of ander ongedierte erin gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en met een labyrint bedoel je een soort gaas structuur, Dus allemaal blokjes uit gezaagt en ook uit de isolatie,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een soort zig-zag kanaal zie bijvoorbeeld http://jvdvegt.home.xs4all.nl/Geluidsisolatie.htm Een materiaal dat wordt aanbevolen is acouticab:
http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/acusticab-1671.html (bron: http://www.akoestiekwinkel.nl/luchtkanaal_boot.html ) daar staan ook meer ideeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter iets gebruiken wat ervoor gemaakt is:
http://www.megaelektro.nl/product/flightcase-materiaal/inlegschuim/geluidsisolatie-plaat-100-x-50-cm-x-3-cm
Dit isolatiemateriaal is luchtdoorlatend, dus als je het gat groot genoeg maakt kan je dit voor het gat doen, met de noppen richting compressor.
(dit spul wordt ook gebruik voor goedkope luchtfilters) volgens onderstaande site kan je zelfs beter eierdozen gebruiken dan piepschuim of glaswol:
http://www.isolatie-info.nl/geluidsisolatie.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@adriek, we waren tegelijk aan het tikken..