Als ik dakleer koop voor op de bijkeuken, moet je daar dan nog iets onder doen of kan dit rechtstreeks op de houten dakplaten? Groetjes Tara

Toegevoegd na 1 uur:
Ps hoe antwoord ik weer op jou Jelle? Wilde je even bedanken ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In principe kan je direct een brand of plakrol op de houten onderlaag plakken, zolang deze verstevigd zijn met bv glasvlies. je kan er ook een dunne gespijkerde tussenlaag tussen doen. Dan maak je het dak zwevend,wat weking opvangt.

Zie voor wat uitleg over hoe en wat bv de praxis klusfolder: http://www.praxis.nl/uploadedFiles/dakbedekking.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bitumen moet altijd los van de ondergrond aan gebracht worden. Gebruik als onderlaag filt-dakrol. Deze wordt gespijkerd met alsfaltnagels. Daarop kunt u, overlappend, een brandrol branden of een plakrol met koude kleefstof aanbrengen. In de bouwmarkt is meestal een uitgebreide gebruiksaanwijzing aanwezig.