Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoorzorgen dat ecoline binnen getekende lijntjes blijft?

Ik zag een hele gave ecoline tekening van de wereldmap. Nu kreeg ik gelijk inspiratie! Maar hoe zorg ik dat de ecoline niet verder gaat dan de lijnen waarmee ik teken?
Ik wil de lijnen het liefst met een fineliner tekenen in mij ontwerp!

Er zit een afbeelding bij van de wereldkaart zodat je kan kan zien wat ik bedoel!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijntjes eerst met vetkrijt trekken, dan ecolineren en dan met fijnschrijver lijntjes opnieuw trekken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zo, als op dat plaatje, krijg je maar op 1 manier voor elkaar : de niet-geschilderde delen afdekken. Met was, met een extra laag papier die er later makkelijk afgehaald kan worden, de techniek kan ik zo op het plaatje niet ontrafelen, maar op "netjes kleuren" krijg je dat pertinent niet voor elkaar.

Als het handwerk is, vermoed ik dat de kunstenaar eerst heel nauwkeurig het silhouet van een wereldkaart heeft getekend met was, die heeft ingekleurd, en daarna met absorberend papier en een strijkbout de was heeft verwijderd. Maar dat kan ik dus niet 100 % zeker weten ; het kan ook een (lazergesneden) sjaloon zijn geweest, en dat is dan weer geen klusje voor de "thuisschilder".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk dat de afbeelding van de wereld map jou inspiratie gaf en dat je het zelf wilt maken.
Wanneer je de afbeelding echt heel mooi wilt maken dan is aquarelpapier toch wel het mooist om te gebruiken.
(Google maar hoe je aquarelpapier kunt opspannen)
Nadat het papier gedroogd is, kun je de werelddelen erop tekenen met een dun potlood. Ga dan heel secuur met een penseel de maskeervloeistof langs de randen van de landen aanbrengen en vul dan de `wateren` in met de maskeervloeistof.
Wanneer de markeervloeistof droog is ( enkele minuten) kun je met ecoline, acrylverf enz. de `landen` inkleuren zoals je wil. Na het drogen van de verf kun je heel makkelijk het maskeermiddel verwijderen met je vingers of een gom.








http://www.hobbyshop-online.nl/schilderen/hulpmiddelen/acrylverf-plakkaat/maskeer/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding