Wat kun je doen tegen een krakende bureaustoel?

Hallo,

De laatste paar weken kraakt mijn bureaustoel steeds harder.
Zowel op het zitvlak als de rugleuning is het merkbaar te horen.
Ik heb het al ingespoten met WD-40 maar dat verhielp het probleem niet.
Wat kan ik nog verder doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (2)

Als de bureaustoel van hout is, inwrijven met lijnolie. Als de bureaustoel van kunststof is, zijn het niet het zitvlak en leuning die kraken, maar de verbindingen en mechanische delen. Je kan het zitvlak en leuning er gewoon aftrekken en dan goed de bouten controleren en alles wat mechanisch is (verstelbaarheid etc.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kraken van een stoel duid op het losgeraken van onderdelen, nalopen van alle bevestigingspunten is noodzakelijk, gelijmde delen dienen opnieuw gelijmd te worden.

IJzeren onderdelen dienen goed in oliën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Theo, ik zit met dezelfde vraag. Welke olie kan hiervoor het beste worden gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als alles nog goed beweegt kan men het beste gewone naaimachine olie gebruiken, deze is niet agressief en laat geen sporen na op textiel of leer. Is het niet meer gangbaar dient men aan de slag te gaan met WD40 maar pas op dat het niet op de bekleding komt, WD40 is wel agressief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een lik vaseline hier en daar, zou dat helpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaseline is niet aan te raden, in het vet komt stof dat weer slechte werking en vastzitten gaat veroorzaken.