Kan impregneerwerk zorgen voor een stank bij het koken op gas?

De buitenmuur van mijn woning is enkele dagen geleden geïmpregneerd. Bij het aanzetten van het gasstel ontstaat er een enorme stank. Kan er een verband zijn tussen het impregneren en de stank bij het koken? Wat is hier aan te doen en hoelang blijf ik hier last van houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Impregneerprodukten zijn meestal chemisch.Bij het koken met damkap, is het mogelijk dat je lucht binnen trekt die geur van het produkt bevat.Goed verluchten is de boodschap.Zes weken kan het duren, bij serieuze werken, zoals een gevel bv.Even afwachten dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen idee, maar het is wel heel toevallig.
Neem contact op met de aannemer die heeft geimpregneerd.
Die kan je meer vertellen en eventueel ook vertellen wat je eraan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan. De gassen die nog in de lucht hangen en waar je normaal gesproken weinig van ruikt, worden bij het koken veranderd en leveren een vieze lucht op. Dit merk je soms ook na het schilderen.
Dit moet na een paar dagen wel over zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kook 30 minuten een pannetje met wat azijn,herhaal dit een paar maal,en je zal zien dat die lucht verdwijnt!
Succes!