Buren achter ons bouwen heel deel bij. Weg onze privacy. Wat kunnen we doen om onze privacy te behouden? We hebben rolluiken. Is er iets nieuw?

11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "nieuw"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Kijken ze in je tuin?
Of kunnen ze bij je binnen kijken?
Zet dan een schutting om de tuin heen.
Of doe de gordijnen dicht.
doralien
11 jaar geleden
effen duidelijker stellen. We hebben al een schutting rond onze tuin. Daar onze achterburen een bijgebouw zetten met hele grote ramen is onze privacy helemaal weg. Maw ze kunnen nu binnen kijken in onze living en terras. Gordijnen hangen is geen optie voor onze zeer moderne woning. Wa hebben loverdrape hangen maar die nemen heel veel van het mooie zicht van onze met veel moeite aangelegde prachtige tuin weg. Spiegelglas gaat niet daar er twee andere ramen in de living voor tegenlicht zorgen zodat het spiegeleffect niet werkt. We hadden gedacht aan een soort van folie op de ramen, maar die neemt enorm veel licht weg , dus ook weg onze zonnige living. Vandaar de vraag iets nieuw? Bv Zou een screen geplaatst langs de binnenzijde er voor kunnen zorgen dat we nog steeds kunnen genieten van het daglicht en onze mooie tuin , maar toch privé zitten . Kort samengevat , iets dat ons terug privacy kan geven: geen gewone gordijnen, geen spiegelglas , geen schutting maar dat er wel voor zorgt dat we nog veel licht, zon en een mooi uitzicht naar onze tuin hebben en wat voor ons van belang is privacy. Het is immers niet de bedoeling de hele dag met de gordijnen toe te zitten of de rolluiken naar beneden niet ?! Ik weet het , moeilijke vraag , maar denk niet dat ik de enige ben met dit " luxe " probleempje. En graag had ik geweten van andere die het aangekocht hebben wat ze vonden van het onderhoud. Als je de verkopers moet geloven dan hebben , screens, shades, plisegordijnen ed totaal geen ondehoud nodig ! En dat geloof ik niet ( dat kan toch niet ). Ik heb in de keuken een horizontaal lamellen gordijn hangen van luxaflex. Mooi . Maar om dat proper te maken en te houden ! !!!!!
Graag jullie advies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze er wel een vergunning voor dit kan je navragen bij de gemeente en bezwaar maken

Het beste antwoord

Er is tegenwoordig buitenzonwering te koop (en misschien is die er ook wel voor in huis) waar je wél van binnen naar buiten, maar niet buiten naar binnen doorheen kunt kijken. Ook is er voor binnenshuis zon- (en inkijk)wering die je voor het bovenste en/of onderste deel van het raam kunt schuiven. Als je, ter voorkoming van inkijk, alleen het onderste gedeelte van een raam ondoorzichtig wilt maken, kan dat met zo'n scherm. Handig, want je krijgt nog gewoon daglicht binnen via het raamgedeelte erboven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met spiegelglas of -folie moet je overigens erg voorzichtig zijn. Er zijn gevallen bekend waarbij die materialen erg veel overlast veroorzaakten voor buurtbewoners vanwege de spiegeling van het zonlicht.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt spiegelglas laten plaatsen in de bestaande ruiten. zo kan je wel naar buiten kijken, maar niet naar binnen.

als dit te prijzig wordt, kun je een folie op de ruiten plakken. echter het zicht naar buiten wordt dan ook meteen een stuk minder.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Denk eens aan de tuin, wat kun je daar veranderen? Bijv: van die leibomen of hogere struiken?

Toegevoegd na 54 minuten:
Verder : hoe zit het precies? Kijken ze van hoog uit naar jou of vanaf de eerste verdieping? Kun je niet met ze praten en vragen wat zij er aan kunnen doen? Misschien ook leibomen of struiken die dichter bij het pand staan? Wat gaan ze er mee doen? Is het een kantoorruimte of wordt het hun zitkamer?

Zit het aangebouwd aan jouw tuin en bovenal: mocht het wel en kon je niet klagen van tevoren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Leibomen zie je heel vaak als zichtbarriere voor de buren.
doralien
11 jaar geleden
Daar de woning achter ons een volledige grote uitbouw heeft naar onze tuin toe , en op de eerste verdieping ze daar hele grote ramen steken tot op de grond , kunnen ze dus nu los bij ons binnen kijken in de living ( en ons terras ). Hun eetkamer is nu op de eerste verdieping . En Hun woning ligt hoger dan de onze dus vandaar dat onze coniferen die nu al 3 meter hoog zijn ; geen oplossing bieden. Das niet hoog genoeg. Om goed te zijn zou de oplossing zeker 5 m moeten zijn. Leibomen daar heb ik ook al naar zitten kijken, maar bestaat dat ook 5 hoog? En naar ik begrepen heb moet je ook een bepaalde afstand van de scheiding daar mee blijven. Grote struiken ok , maar waar kan ik ergens iets kopen dat al serieus wat hoogte heeft. Ik heb geen zin om jaren te wachten tot de boel volgroeid is .
En ze hebben een bouwvergunning gekregen , hoe dat het mogelijk is dat weet geen kat , maar ze hebben het. Dus we kunnen er niets tegen beginnen. Een tuinhuis plaatsen met een hoogte van 5 m zal niet mogen zeker ? Misschien dat er nog oplossingen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei zeg wat vervelend... Ze zitten er dus eigenlijk alleen met eten? Dan valt het misschien wel mee in de zomer? Als jij buiten eet zullen zij ook buiten eten? Verder zullen ze ook nog wel een living hebben en daar niet de hele tijd zitten? Als jij eet eten zij en dan zie je ze niet, als jij in de living zit zitten zij in de living en dan zie je ze ook niet? Misschien vinden ZIJ het ook niet fijn om zo in het zicht te zitten en willen ze samen met jou naar een oplossing zoeken? Ik zie het natuurlijk niet goed voor me, maar als jij dicht bij huis leibomen zet hoeven ze geen 5 meter hoog te zijn maar is 2,5 al voldoende toch? Laat je eens informeren in een tuincentrum want die dingen moeten natuurlijk ook nog eens groen zijn in de winter en dat is nog het grootste probleem. Het grote voordeel is wel dat je er onder door kunt lopen dus je krijgt geen schutting ofzo in je tuin als je ze hoog plaatst.
Ik zou opteren voor een folie.
Geen spiegelende maar eerder een matte folie.
Kan decoratief zijn en belet binnen kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
joro
11 jaar geleden
Toevallig heb ik laatst gelezen dat folie de werking van dubbelglas te niet doet, reden waarom ik hiervoor nooit zou keizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens informatie ingewonnen bij mijn glazenier en die beweert het tegendeel. Hij zegt dat u moet opletten voor cowboyverhalen van mensen die denken alles beter te weten.
Iets op uw ruit kleven kan NOOIT de kwaliteit aantasten.