Waar moet ik op letten als ik nieuw laminaat ga leggen ivm de honden?

Wij willen in ons nieuwe appartement laminaat gaan leggen maar we hebben ook nog 2 van die schatten van honden rondlopen die met hun nageltjes over het laminaat krassen en zo heel af en toe eens hun ding doen (Braken of plassen.) Hier moet een laminaatvloer voor ons wel tegen kunnen.
Dit kan ik wel bij een laminaatwinkel vragen maar die zullen me dan waarschijnlijk richting het duurste laminaatje sturen wat ze hebben liggen.
De vraag is dus waar ik op moet letten als ik voor een goede prijs een goede kwaliteit vloer moet hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Je moet dan weer kleedjes gaan neerleggen, want alleen over laminaat lopen en uitglijden is heel slecht voor de honden. Maar het allerergste is nog dat je de hele dag dat getik van die nagels op het laminaat hoort. Dat is echt zenuwslopend.
Kennissen hebben spijt van het laminaat om die reden. Als ik daar op visite ben en dat getik hoor, kan ik daar goed inkomen. Ik waarschuw maar even!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laminaat is voor veel honden een hel!!
Veel te glad.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor de buren is het ook een hel:
Veel te gehorig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hond tikt niet hoor, dus dat ligt een beetje aan het loopje van je hond, het ras, of hoe lang de nagels zijn.
En glad... Tja, je kunt beter niet stoeien net je hond binnen want dan glijdt ie uit, maar als je hond gewoon rustig is binnen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Eigen ervaring.
Ivana
11 jaar geleden
Die 'handyfloor' is volgens mij de beste keus. In het bejaardenhuis ligt het nu op de dementen-afdeling in verband met hygiëne. Je hoort niet eens dat er mensen over de gang lopen, dus geluiddempend is het ook. Het heeft niet dat kille van laminaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze niet hoort aankomen dan schrik je je te pletter als er ineens eentje achter je staat. ;-)))))
Ivana
11 jaar geleden
Hoi Maria, heb je het nu over de demente bejaarden of over de honden? ;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Ivana, Eigenlijk over de bejaarden,maar als je ze niet hoort aankomen dan schrik je misschien ook van je hond die ineens achter je staat. :-)))))))
een goede kwaliteit hoeft niet perse duur te zijn .
waar je op moet letten is of de laag [lak] goed op het oppervlak vast zit en dat je als je dichtbij kijkt geen blaasjes ziet.
nooit slaapkamerkwaliteit nemen omdat men er vanuit gaat dat er weinig op gelopen zal worden zoals bv. in de woonkamer.
als je weet hoeveel vierkante meter je nodig hebt neem dan altijd meer zodat je dat kan wegleggen voor als er een deel vervangen moet worden door 1 of andere beschadiging,let wel op dat je altijd klik laminaat neemt en geen lijm laminaat want dan kan je het nooit vervangen of meenemen naar een andere woning/kamer.
als het zo gelegd word dat de naden goed sluiten dan zal een plasje of iets niet tussen de naden de laminaat in trekken en kan je het zo opdweilen.
goede tip; laat het laminaat op kamertemperatuur komen voordat het gelegd word om open naden te voorkomen en het op een natuurlijke manier kan uitzetten en krimpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord!
Niet doen. Zeil nemen.
Wij twijfelden tussen zeil en laminaat, ivm katten en konijnen, en hebben gelukkig zeil gekozen. Een hele mooie houttint, iedereen denkt dat het echt parket is.
en schoonmaken is zo makkelijk: je kan zelfs een natte dweil er uren op laten liggen.
De dieren zijn er ook erg blij mee.