Nee, tenminste niet zoals je met houten vloeren kan.

Laminaat zegt het al, het is gelamineerd. Verf daarover pakt niet en schuren wordt werkelijk waar 1 grote kolerezooi.

En al zou je die rotzooi voor lief willen nemen, dan is het een dusdanige klus dat je echt alles moet schuren en opnieuw moet lakken. Gezien de tijd die je er mee bezig bent, plus kosten schuurpapier (zit na 2 seconden schuren al bedekt met het gelamineerde laagje)
+ de nieuwe lak -> dan is een nieuw laminaatvloertje leggen vele malen goedkoper en sneller klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak krijg je bij het laminaat leggen een pakje extra of er wordt aangeraden een extra pak reserve te hebben voor het geval laminaat is beschadigd. Dit komt omdat laminaat niet opgeschuurd kan worden zoals echt hout. Misschien kun je de delen welke zijn beschadigd of verkleurd vervangen als deze nog te koop is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je zou ook nog HG product 70 kunnen proberen om je laminaat op te knappen. Het is gemakkelijk aan te brengen vloeibare polymeer emulsie welke na droging een glanzende en flinterdunne, maar uiterst sterke beschermfilm vormt waardoor de toplaag van het laminaat wordt beschermd tegen slijtage, krassen en andere beschadigingen. Dit product maskeert tevens doffe plekken en al bestaande beschadigingen en geeft een anti-slip effect
Te verkrijgen bij Etos, Albert Heijn, Da drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Aldi lagen vorige week laminaat reparatie setjes. Een soort kunststof hars om beschadigingen te repareren. Tegen verkleuring kan je weinig doen, er een kleedje of mat overheen leggen als het je teveel stoort.