Hoe make men een natte muur droog?

door een nieuw lek is de hele muur nat en moet snel droog worden. komt van het plat dak dat vol water stond.
door sneeuw en ijs was het kapot gegaan.
met een fohn helpt niet veel.
ik heb nu veel overlast en het stinkt ook wel.
nu is het lek al wel dicht met pek.
welke kachel?
op benzine of op stroom?
of iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Ventileren is inderdaad belangrijk. Vochtvreters plaatsen en drogen/verwarmen met een kachel. Als het kan geen gaskachel gebruiken, omdat bij de verbranding van gas weer water(damp) vrijkomt wat weer tegen de koude natte muur condenseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou de ruimte goed ventileren en als je er een verwarming hebt deze aanzetten.
een ander draagbaar kacheltje kan je er ook neerzetten maakt niet zoveel uit wat voor soort
14 jaar geleden
Kachel hoger, raam open en er een ventilator op zetten.
Maar ik lees ook de vraag welke kachel, er is dus geen kachel? Dus is het waarschijnlijk in de garage.
Zorg er dan voor dat het doortocht, alleen bij vorst is dar niet zo verstandig, misschien kunnen er dingen bevriezen, zo niet, dan zeker bij vorst laten doortochten.
kachels op stoom zijn niet erg sterk, wel kan je een heteluchtkanon huren, dat droogt ook heel snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de bouwmarkt kun je tijdelijk een ontvochtiger huren, die natte ruimte goed ontvochtigd. Daar kun je met geen vochtvreter tegenaan, want die zijn niet bedoeld voor natte muren. Ik heb het zelf hier ook gehad en als je zoiets niet huurt, dan kan het echt nog wel een week of 3 duren voordat het droog is. Daarnaast komt er allemaal schimmel op de muur.
Kijk op de link hieronder voor het huren van een bouwdroger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook een bouwdroger huren bij bijv. bo-rent, heb je binnen een paar uur je ruimte droog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enigste wat goed werkt en ook beste is is de natuurlijke droging dus door het ventileren van je ruimte waar de natte muur staat
als je de verwarming aanzet en ventileert ben je aan het stoken voor de KLM of de mussen