Wanneer kan ik de vloerverwarming weer aanzetten na het leggen van tegels?

Dit is eigenlijk mijn vraag al en hoelang moet ik dan wachten voordat ik de vloerverwarming kan aanzetten?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik leg de tegels op een zandcementvloer en gebruik goedkope tegellijm van hubo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Is afhankelijk van de lijm / cement die gebruikt is om de tegels te leggen.

In principe mag je de vloerverwarming weer gaan gebruiken als je op de tegels weer kunt wonen (meubels plaatsen etc.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Normaal wordt 6 weken voorzien.
Dit dient wel volgens een bepaalde procedure te gebeuren. Een dag aan 20°, 1 dag aan 25° en zo voort tot 45°. Daarna weer langzaam laten afkoelen.
Daarna mag je ze normaal gebruiken.
Sommige regelsystemen hebben een computer aan boord die dit automatisch voor je doet.