Hoe maak ik de verbinding tussen douchewand en douchebak voorgoed waterdicht ?

Ik heb de siliconenkit al meerdere keren vervangen, oude verwijdert, nieuwe aangebracht.
Vorige week weer, maar nu, na een week, lekt het alweer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet waar je vandaan komt maar ken een goeie kitter die je zo van het probleem af kan helpen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorwerth

Het beste antwoord

ipv kit kun je ook een afdichtstrip plakken. ze zijn bij de betere bouwmarkt te koop en een deel komt op de douchebak en het andere deel op de wand. wel alles goed stof- en vetvrij maken.

toch vind ik het vreemd wat je beschrijft, een goed aangebrachte kit vangt ook kleine bewegingen van de douchebak op. komt die lekkage niet ergens anders vandaan? misschien achter de wandtegels langs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb echt goed gekeken, iemand heeft de sproeier op de wand gezet, toen zag ik het duidelijk tussen de wand en de bak door lopen, ik ga op zoek naar de tape die me voor stelde, bedankt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dan is het dus echt duidelijk waar het lekt.
succes met het herstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De strip werkt uitstekend !!!
bedankt !

Andere antwoorden (3)

Kijk even of je douchebak helemaal vast staat. Als hij speling heeft zal iedere kitrand het met de tijd begeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit muurvast, steunt op een gemetselde rand, geen beweging in te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zeker is het de rand die lekt? Het putje wil ook nog wel eens voor een lek zorgen, of de afvoer van het water.
Het ligt er ook aan hoe dik de kier is, niet elke kit is geschikt voor dikkere kieren, anders eerst opvullen met een rubberen strip en dan afkitten, plak ruim af en wees niet te zuinig met de kit. En vooral weet zeker dat je geen acrylkit gebruikt want dat lost op door water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat het dan niet de verbinding is die je repareert. Als jij de douchewand echt goed in de kit hebt gezet, komt er na een week geen water door.

- Zorg dat ALLE oude kit verwijderd is
- Goed ontvetten & ontkalken
- Bij voorkeur eerst een rups siliconenkit zetten, en daar de wand in zetten, in plaats van er tegenaan kitten (Howel dat laatste ook kan)

Om te kijken waar je vocht vandaan komt, kan je met bv wc papier kijken of er andere plekken zijn waar het water vandaan kan komen.