Kan ik deze verwarming weghalen zonder af te doppen?

Zie foto

Toegevoegd na 14 minuten:
Foto lukt niet helaas Maar dit is de aansluiting:
http://pieksma-parts.nl/c/995-category/jaga.jpg

Toegevoegd na 15 minuten:
Kan die gewoon dicht gedraaid worden en af worden afgesloten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

de aansluiting op de foto is een zogenaamd voetventiel.
aan het bovenste deel (de aanvoer) is de thermostaat knop al verwijderd deze staat nu dus dicht. lager zit een zeskant (voor de afvoer) dit is slechts een loos dopje, als je deze er afdraai kan je met een inbussleutel of schroevendraaier de afvoer ook dicht draaien.
dan kan de radiator verwijderd worden, maar in de radiator zit nog steeds water (heel vies) dus zonder morsen zal het niet gaan. in de bijlage zie je een doorsnede van zo'n ventiel, alleen is dit een enkele maar de werking is het zelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de verwarming wilt weg halen zul je moeten aftappen. Daarna zul je de aansluiten moeten afdoppen of een andere verwarming moeten ophangen voor je het systeem weer vol laat lopen.