HELP Ik moet voor t eerst een binnendeur verven (is al wel gegrondverfd). Iemand tips? Staand/liggend? Randen? Opschuren? Droogtijd? Ik heb geen idee

Heb Flexa Havana zijdeglans voor hout gehaald.
En nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Staand dan kan de verf druipen dus beter liggend. Niet te veel verf gebruiken en zowel horizontaal als verticaal uitsmeren voor n mooie dekking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Liggend, met een roller en de randen met een kwast als hij al in de grondverf zit hoef je hem niet te schuren en de droogtijd hangt van vanalles af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet altijd schuren tussen lagen in. -
Eerst even beetje schuren anders hecht de verf niet goed schoonmaken met water en beetje ammoniak dan verven met een rollertje deur gewoon in het kozijn laten zitten Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft het pas geleden hier nog gedaan en snel ook. Hier wat tips:

Haal de klinken van de deuren.
Ontvet de deuren met een beetje water waarin wat ammoniak is toegevoegd.
Schuur het dan heel iets op met een fijn schuurpapier.

Schilder dan de deuren met een roller terwijl ze nog gewoon hangen. De zijkanten met een klein rollertje. Leg wel wat kranten op de vloer voor eventueel knoeien.

Laat de deuren nu open met een klosje eronder en laat het langzaam drogen.

Volgende dag is alles droog en mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schilder !!!