Ik heb zakjes verfpoeder welke gebruikt werden om plateel mee te verven. Met welke vloeistof en verhouding is dit te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zover ik weet meng je dat met (gekookte)lijnolie. De verhouding is afhankelijk van je poeder en dekkingsgraad die je wilt verkrijgen, meng eens enkele eetlepels op een liter, goed roeren en maak een proefstukje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Even vergeten, lijnolie droogt erg langzaam, je kunt daarom ook wat sikatief toevoegen.
Wat natuurlijk ook kan is een blanke lak nemen en daar je poeder in doen, feitelijk is het gewoon een kleurstof.