Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Isolatiemateriaal in mijn cv ketel verkruimelt. Wat voor soort materiaal is dit? Moet vervangen worden. Wie helpt mij?

Het isolatiemateriaal aan de binnenkant van het frontpaneel van mijn Intergas-CV-ketel verkruimelt. Ik kan het in principe zelf vervangen. Maar ik weet niet uit welk soort materiaal deze isolatieplaat bestaat. En waar ik het kan kopen. Wie helpt mij uit de droom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het zelfde euvel iedere keer na een onderhoudsbeurt verdwijnt er schuim isolatie in de stofzuiger.
Het beste beste materiaal om dit te vervangen is neopreen.

Meet wel de dikte op als het gaat bestellen.
http://www.ekibv.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is in ieder geval geen steenwol of glasvezel.
Waarschijnlijk is het een soort schuim.

Bovenstaande materialen vergaan niet.
Waarschijnlijk is het isolatie materiaal tegen geluid.
In dat geval zou je kunnen kiezen voor het zwarte (of donkergrijze) schuim dat het model heeft van de binnenkant van een eierdoos.
Dit is gewoon bij de doe het zelf zaken te krijgen. (maar veelal heb je dan gelijk een relatief groot aantal vierkante meters)


p.s.
een foto was wellicht wel handig geweest om te zien welk materiaal er momenteel in zit ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding