is verchroomd metaal overschilderbaar ?

wanneer chroom geschuurd wordt en geschilderd zoals normaal, zal de lak dan goed hechten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.1K

Antwoorden (3)

Chroom wort door elektrolyse aangebracht , en is dus heel dun , zo dik als aluminium folie , als je dat gaat schuren , kom je al snel op het ijzer , en daar hecht verf wel op.

Ju kunt eens uitgoogelen of er een primer is om op chroom te hechten , dat zou een "misschien" simpelere oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chroom kan u zeker overschilderen met een goede hechting.
Eerst lichtjes schuren met een fijne korrel, nadien ontvetten door af te wassen met St-Marc en dan pas schilderen met een epoxy primer.
Epoxy primer bestaat zelfs in spuitbusvorm (zie link)
Na deze primer kan u daar elke laklaag op aanbrengen.
U kan daar zelfs terug een chroomverf op aanbrengen met Chromirox ( zie link)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi duidelijk antwoord , mag helaas niet stemmen
Geschilderd als normaal, als u hiermee bedoelt met gebruik van een goede primer als ondergrond dan is het gemakkelijk te doen.
Chrome is vrij dun is is vrij gemakkelijk op te schuren ( wel met een fijne korrel ).
Mocht het object te lastig zijn om te schuren dan kunt u ook overwegen om het te laten ontchromen.
Er is een bedrijf in de wilp die daar in gespecialiseerd is.